Vladimir Novak diplomirao je kiparstvo 2017. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Dobitnik je Nagrade Goranske kiparske radionice u Lokvama na 13. Trijenalu hrvatskog kiparstva, HPB Grand Prix na 34. Salonu mladih – Panoptikon 2018. godine, te Rektorove nagrade za samostalni projekt 2015. godine. Izlagao je na više samostalnih i skupnih izložbi te boravio na rezidenciji Cité Internationale des Arts u Parizu. Uz studij kiparstva i po završetku studija, radi kao asistent u ateljeu Zaric u Lausanne. Tijekom 2018. godine predaje u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, a od 2019. godine djeluje kao samostalni umjetnik.
Svojim radovima propituje vlastito shvaćanje skulpture, arhitekture, gradnje i oblikovanja prostora uopće. Fokusirajući se na procesualnost rada, svoje kiparske i multimedijalne prostorne instalacije izvodi u različitim medijima. Od prirodnih klasičnih kiparskih materijala poput drva, metala, betona i trske kojima gradi monumentalne strukture, u posljednje vrijeme svoju praksu širi na korištenje mehaničkih elemenata i elektronike te medije videa, zvuka, fotografije i svjetla. Član je HZSU i HDLU. Živi i radi u Zagrebu.
Prijedlog otvorenog procesualnog projekta koji sam predložio u natječaju za ovu rezidenciju odgovor je na novonastalu situaciju i potrebu umjetnika za prilagodbom na nove pozicije i izlagačke koncepte. U okolnostima pri kojima rezidencija nastaje vidim upravo kao priliku za daljnje propitivanje samog čina izlaganja i pitanja procesualnosti kojima se između ostalog bavim kroz svoj rad. Projekt NE/IMA(M) VREMENA metodološki se naslanja na procese koje sam primijenio u produkciji rada Instalatrij i -scape u smislu namjere stavljanja procesa rada u fokus naspram uobičajenog iskustva posjetitelja i interpretacije rada temeljene na gotovom, u klasičnom poimanju završenom i potom izloženom radu.
Za ovaj projekt, zadani prostor ovoga puta je prostor moga studija, a za moje dosadašnje radove bitno iskustvo odnosa promatrača naspram rada u vidu vizualnih, auditivnih ili pak taktilnih podražaja (koji su s vremenom postali gotovo ključni aspekti mog rada) ukinuto je.
Ne planirano razdoblje uzrokovano pandemijom virusa i dodatno potresom u Zagrebu, na čekanje je stavilo čitave industrije i funkcioniranje globalnih kretanja uopće, ostavlja dojam kojekakve kolektivne pauze, stvara lažan osjećaj viška vremena. Na tom višku nastojimo profitirati i obaviti stvari koje za koje inače nemamo vremena. Uhvaćen istim porivom, i sam to vrijeme iskoristio za uklanjanje viškova te se tako moj radni prostor napokon našao gotovo prazan – ”bijela kocka”, prostor otvoren za privremene intervencije.
Sudionici koje upoznajem i/li s kojima ponekad surađujem u realizacijama nekih svojih radova kao i pozadinske situacije tih ponekad dugotrpnih i dugotrajnih procesa, imaju neizmjerno bitnu ulogu u cjelokupnom procesu, a najčešće su u potpunosti nevidljivi u samom krajnjem rezultatu.
Stjecajem okolnosti, svoj životni i radni prostor za vrijeme samoizolacije podijelio sam sa svojim dugogodišnjim prijateljem Filipom Kožuljem, arhitektom i glazbenim suradnikom s kojim već niz godina istražujem glazbu i zvuk, što posljedično utječe na fokus i zbivanja u mojoj trenutnoj okolini. Dijeljenje istog prostora neminovno je usmjerilo naše zajedničke interese prema improviziranoj instrumentalnoj glazbi i eksperimentiranju zvukom.
Zvučne zapisi koji su posljedica tih i kroz posljednjih desetak godina sličnih, improviziranih sesija u raznim postavama kroz godine, prati karakter ambijentalnosti i prostornosti zvuka, gradiranih melodija isprepletenih s pozadinskom bukom i (ne)kontroliranim noise-om generiranim modulacijom zvuka i efektima, kao i zvučnim karakteristikama prostora u kojima se improvizacije odvijaju, inspirirane pozadinskom ulogom soundtrackova dokumentarnih i dugometražnih filmova.
Upotrebom audio i vizualne opreme i instrumenata te artikulacijom konstruktivnih dijelova mojih dosadašnjih radova i instalacija, kao i materijala predviđenih za sljedeće projekte, namjera je kroz period ovog projekta stvarati i graditi privremene ambijente i objekte, scenografski orijentirane instalacije praćene zvučnim i svjetlosnim izvedbama u suradnji s Andrijom Santrom s kojim surađujem u posljednje vrijeme na području svjetla.
Procesom koji predviđa rad u slojevima, privremenim i/li trajnim objektima, audio i video zapisima, projekcijama u prostoru i izvedbama uživo koje zabilježimo tokom ovog projekta, cilj je istražiti odnose unutarnjeg i vanjskog, otvorenog i zatvorenog, slobodnog i neograničenog naspram zadanog i ograničenog na ono s čime u datom momentu raspolažemo. Scenografski režiranim pristupom građenja prostornog audio-vizualnog ambijenta u kojem improvizacija i (ne)predviđena sinkronizacija medija nastaju kao posljedica kolažiranja materijala i objekata u zadanom prostoru, nastavljam propitivati mogućnost završenosti rada uopće, procese produkcije i metode prezentacije koje već odavno i konstantno podliježu preispitivanju, a u današnjoj situaciji i ubrzanoj redefiniciji.
TJEDAN_1_
Za vrijeme trajanja ovog projekta, namjera je izvesti nekoliko radova koristeći se tehnikom kolažiranja medija, materijala, dijelova mojih prijašnjih radova i instalacija te ih artikulirati u novi ambijentalni rad koji podrazumijeva prostor, objekte, svijetlo i zvuk.
Rad Nutra, svjetlosna je instalacija izvedena je u prvom tjednu rezidencije, na svojevrstan način odgovara na tematiku samoizolacije i zatvorenosti, te kao i neki moji prijašnji radovi, propituje slojevitost i granicu unutarnjeg i vanjskog.
video rad Nutra:
Fotografije_
TJEDAN_2_
Predstavljamo novi segment projekta Vladimira Novaka – svjetlosni reljef pod nazivom 5.10. Rad je ostvaren dekonstrukcijom video rada INSCAPE (2019.) kroz animaciju, mapiranje slike i projekciju na plohe željeznog reljefa u prostoru. Izveden je u okviru projekta NE/IMA(M) VREMENA, unutar kojeg Vladimir Novak stvarajući audio-vizualne kolaže istražuje odnose prostora, objekata, svjetla i zvuka.
U nastavku projekta NE/IMAM VREMENA, predstavljamo novi video rada PARAMETRI (2020.), još jedne svjetlosne instalacije kojom Novak nastavlja
ispitivanje uvjeta u kojima rad nastaje, upućujući na nestalnost, konstantnu promjenjivost. Stavljajući moment procesa u fokus naspram ideje o krajnosti i dovršenosti rada, Novak otvara polje mogućnosti koje kroz eksperiment i improvizaciju gubi granice i neprestano podilazi redefiniciji. Rad je nastao upotrebom čeličnih limova, programirane rasvjete uz glazbenu podlogu (KoNo).
U zadnjoj objavi Vladimir Novak predstavlja galeriju kratkih videa i fotografija, zabilježenih tijekom procesa rada na projektu NE/IMA(M) VREMENA. Instalacije NUTRA, 5.10 i PARAMETRI, producirane i predstavljene kroz ovaj projekt u protekla tri tjedna, rezultat su okolnosti i prethodno natječaju neplanirane suradnje s Filipom Kožuljem i Andrijom Santrom, s kojima je umjetnik prethodno surađivao.Projekt čije su granice s jedne strane u potpunosti zatvorene s obzirom na određen vremenski okvir trajanja projekta, činjenicu da je projekt iniciran u vrijeme preporučene zatvorenosti i socijalne izolacije, a time i ograničenu dostupnost opreme i materijala, s druge je strane kroz otvorenost i prigrljivanje nepredvidljivog u vidu ograničenja i konkretnog smjera u kojem će se projekt razvijati, omogućio je povezivanje i iznimnu konstruktivnu suradnju u vrlo kratkom vremenskom roku.Upravo je vremenski aspekt ključan faktor koji i sam naslov projekta propitkuje jer razmišljanje o postojanju vremena, višku ili nedostatku istog za određene stvari, isključuje ili pak omogućuje nepredviđene rezultate koje, ako ne prihvatimo nepredvidljivost procesa, vjerojatno nećemo biti u stanju ostvariti ili još bitnije, iskusiti. Tako i ovaj projekt, započet u razdoblju u kojem je zbog pandemije virusa i ostalih događanja sve izgledalo neizvjesno, a u vidu rezidencijalnog projekta, završava intenzivnim ritmom života koji se vrlo brzo ”vratio u normalu”. Posebne zahvale: Katrin Novaković na uvodu u projekcijsko mapiranje te Mirku Czukoru, Luki Mihačiću, Tomislavu Hršaku i Garaži Kamba koji su posudbom svoje opreme podržali ovaj projekt.
BESPLATNO za redoviti članovi udruženja HDLU; Redoviti članovi AICA, ICOM, DPUH, HND, IFJ, EFJ, IGET; te studenti ALU, studenti Dizajna i studenti FF smjera PUM, EKA, ili MUZ, učenici ŠPUD ,uz predočenje važećih isprava. Osobe s invaliditetom. Djeca mlađa od 6 godina.
Ulaznice se kupuju na blagajni HDLU-a tijekom radnog vremena izložbe.
Za ostale upite vezane uz ulaznice, molimo javite se na hdlu@hdlu.hr
Ulaznice sadrže 5% PDV.
(1) uz predočenje važeće isprave
(2) za grupe s više od pet osoba
(3) do najviše 4 člana obitelji s djecom starijom od 6 godina
(4) Cijena po učeniku, 1 pratnja učenika gratis.
(5) Za redovite članove ULUPUH, HDD, UHA, ORIS, HULU Split, HDLU Osijek, HDLU Rijeka, HDLU Dubrovnik, HDLU Istra, HDLU Varaždin, uz predočenje važeće članske iskaznice
NATJEČAJ ZA SUDJELOVANJE NA REZIDENCIJALNOM PROGRAMU U LEIPZIGU, NJEMAČKA u okviru projekta De/konstrukcija slike (siječanj 2025. – prosinac 2025.) KONCEPCIJA…
Poštovani članovi i članice HDLU-a, obavještavamo vas da naši dugogodišnji djelatnici Verica Pavušek i Mihael Pavlović krajem prosinca 2024. odlaze u zasluženu…
BESPLATNO za redoviti članovi udruženja HDLU; Redoviti članovi AICA, ICOM, DPUH, HND, IFJ, EFJ, IGET; te studenti ALU, studenti Dizajna i studenti FF smjera PUM, EKA, ili MUZ, učenici ŠPUD ,uz predočenje važećih isprava. Osobe s invaliditetom. Djeca mlađa od 6 godina.
Ulaznice se kupuju na blagajni HDLU-a tijekom radnog vremena izložbe.
Za ostale upite vezane uz ulaznice, molimo javite se na hdlu@hdlu.hr
Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.
Neophodni kolačići
Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.
Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.