Završila prva umjetnička rezidencija europskog projekta AFAR
Od 4. ožujka 2024. Larisa Crunțeanu (RO) – performerica, video umjetnica i kolekcionarka zvuka, prikupila je brojna istraživanja u gradu Zagrebu, posjećujući kulturna mjesta, sadržaje i javne skulpture. Susrela se s nekoliko umjetnika i kustosa, posjećujući ateljee i alternativna mjesta za stvaranje umjetnosti. Sudjelovala je na otvorenjima izložbi, performansima i događanjima na sveučilištima te u umjetničkim organizacijama.
Rezultat rezidencije je i njezin novi umjetnički rad radnog naziva Paresthesia Greeting the Unknown, koji će biti izložen na izložbama u Beču, Zagrebu i Bukureštu.
Sudjelovala je na radionici tkanja hrvatske umjetnice Nikoline Knežević Hrgović te je u galeriji Putolovac, 12. ožujka 2024., u 19:30 održala predavanje i razgovor s Nevenom Škrbić Alempijević s Filozofskog fakulteta u Zagrebu, a u suradnji s diskurzivnim programom doktorskog studija Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu (AFAR Talk).
Moja rezidencija u Zagrebu započela je s kratkim periodom upoznavanja susjedstva i istraživanjem biljaka iz vrta, jer sam u početku krenula putem stvaranja umjetničkog djela koristeći pigmente iz cvijeća, lišća i kamenja iz vrta. Uskoro sam napustila taj put zbog ranog proljetnog kalendara (nije bilo toliko lišća i cvijeća u cvatu) i naglog promjene temperatura, što je značilo da je teže dulje ostajati vani. Umjesto toga, odlučila sam raditi s kemikalijama i tekstilom, pokušavajući uhvatiti ne vrijeme godine, već vrijeme dana, doslovno, kroz mirnoću i pokrete svog tijela. Između sesija koje su uglavnom ovisile o eksperimentima s tekstilom i o tome koliko je bilo sunčano vani, posjećivala sam lokalne izložbene prostore, muzeje i umjetnike, neki od kojih su me jako educirali (važno je spomenuti MSU-ovu izložbu o političkim performansima u devedesetima) ili me inspirirali u načinu na koji shvaćam suradnju i zajedništvo ne samo kao metodu već i kao rezultat umjetničkih praksi (za što sam vrlo zahvalna kustosici WHW-a, Ani Kovačić). Osim svog umjetničkog rada, imala sam zadovoljstvo dati kratki uvod u neka od mojih djela, logiku i kontekste iza njih u raspravi nazvanoj “Topografije ljubavi”, zajedno s prof. Nevenom Škrbić Alempijević. Njena pitanja i razmišljanja bili su odličan dodatak razgovoru i pružili su mi priliku da neke elemente radova učinim vidljivijima, a koji bi inače lako promaknuli stranoj publici koja prvi put susreće moj rad. Krajem rezidencije imala sam priliku naučiti i tradicionalne tehnike rada s tekstilom, zahvaljujući radionici koju je održala Nikolina Knežević Hrgović u svom studiju, što mislim da će biti vrlo korisno za daljnji razvoj mog putovanja kroz tekstilnu umjetnost.
okviru projekta:
Partneri projekta:
Uz potporu:
Sufinancira Europska unija – CREA-CULT-2022-COOP. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
[Broj projekta: 101100309 ]
Stajališta izražena u ovoj objavi isključiva su odgovornost HDLU i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.