IZLOŽBA: MARTINA GRLIĆ – MINDSCAPES
Martina Grlić
Mindscapes
Galerija Bačva, Dom HDLU (Meštrovićev paviljon)
30.11.-18.12.2022.
Otvorenje izložbe MARTINE GRLIĆ, MINDSCAPES bit će u srijedu 30.11.2022. u 19.00 sati, u galeriji Bačva, Doma HDLU (Meštrovićev paviljon).
„Metaphors are all we have to describe memory.[1]“ Ova je misao umjetnici Martini Grlić, na koju je naišla tijekom čitanja različitih tekstova, dugo opstajala u umu tijekom stvaranja njenog ciklusa slika „Mindscapes“. Njeni se radovi konceptualno i estetski nadovezuju na prethodnu seriju „Hipermnezija[2]“ (2021.), u kojoj umjetnica metodom introspekcije i korištenjem arhivskih fotografija obiteljskih albuma istražuje područje sjećanja te dovodi u pitanje naučene ideologije koje sudjeluju u formiranju svijesti i identiteta.
(…)
Naslućujemo da svi radovi u seriji nude tragove univerzalnih ideja i stavova, no ono što je karakteristično za sve njih jest to da ne nude odgovore na kompleksna pitanja osobnih identiteta i kolektivnih iskustava. Namjernom transformacijom prikaza, apstraktnom intervencijom, umjetnica tehnikom oponaša protok vremena i nemogućnost repeticije i realističnog viđenja prošlosti. U pop nadrealističnom stilu Davida Lyncha, radovi odišu neuhvatljivošću/nedokučivošću. Odnos memorije i fikcije zamagljen je na složen način – ono što Freud naziva the uncanny[3] Grlić koristi kao glavni element. Nedostatkom konteksta umjetnica vješto postiže osjećaj nelagode i tjeskobe, koji se dodatno zaokružuje uvećanim ultra-lucidnim fragmentima koji izranjaju iz apstrakcije i prijete da se ponovo raspadnu u neodređenost.
Referirajući se na svijet koji više ne postoji, umjetnica prema vlastitim riječima rekreira sjećanja koja nadilaze izravnu autobiografiju – njezini nostalgični radovi postaju odraz javnog društvenog stava, skupa fantazija i naivnih praznovjerja. Iako njezine realnosti ne korespondiraju nužno s našima i prisutni tragovi ideja ne moraju međusobno biti povezani, umjetnica se u konačnici izražava vizualnim jezikom koji dozvoljava promatračima da uđu dublje u sebe u potrazi za smislom. U toj potrazi za smislom, možda dobiju nove odgovore o svijetu oko sebe.
Tena Bakšaj
[1] ‘Metaphors are all we have to describe memory’: Kristin Prevallet’s ‘A Burning Is Not A Letting Go’ at Guernica https://www.poetryfoundation.org/harriet-books/2016/05/metaphors-are-all-we-have-to-describe-memory-kristin-prevallets-a-burning-is-not-a-letting-go-at-guernica
[2] Pojam hipermnezija označava stanje suprotno amneziji, ali i jedno sasvim specifično stanje u kojem osoba s nevjerojatnom točnošću opisuje i prisjeća pojedine detalje iz vlastite memorije.
[3] Ne postoji jednoznačni prijevod: neobično, tajanstveno, jezivo, onostrano, nepoznato
BIOGRAFIJA UMJETNICE:
MARTINA GRLIĆ rođena je 1982. u Zagrebu. Diplomirala je slikarstvo 2009. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Do sada je izlagala na 12 samostalnih i više od 20 skupnih žiriranih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu. Samostalne izložbe uključuju: Fragment New York, NYC, SAD (2022.), Galerija Potemka Leipzig (2019.), HDLU Zagreb (2018.), Galerija Kranjčar Zagreb (2017.), Galerija Simulaker, Novo Mesto (2016.), Galerija Poola, Pula (2015.), Galerija Josip Račić, Zagreb (2014.), Galerija Karas, Zagreb (2013.), Galerija SC, Zagreb (2010.). Izdvojene grupne izložbe: MSU, Zagreb (2017.), HDLU Zagreb (2016.), Nacionalni Muzej Gdanjsk, PL (2016.). Ningbo Museum of Art, Ningbo, ROC (2015.). KIBLA, Maribor, SI (2014.), Kunstlerhaus Beč, A (2011.). Dobitnica je HPB nagrade za najbolju mladu umjetnicu (2017.) i prve nagrade ERSTE Banke „Novi fragmenti 8“ (2012.). Radovi joj se nalaze u javnim kolekcijama Zuzāns collection, Zuzeum Art Centre, Riga; Erste banke i Moderne galerije u Zagrebu. Članica je HDLU i HZSU. Živi i radi u Zagrebu. Od 2021. zastupa ju galerija Fragment iz New Yorka te njene radove izlaže na umjetničkim sajmovima (COSMOCOW, NADA Miami).
PREDGOVOR
Radno vrijeme izložbe:
utorak – nedjelja 11 do 19h
ponedjeljkom i praznikom zatvoreno.
Izložba ostaje otvorena do 18.12.2022.