CreArt Rezidencija #ostanidoma – Petra Mrša
BIO_
Petra Mrša(1985., Rijeka) diplomirala je fotografiju na zagrebačkoj zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti, sociologiju na Filozofskom fakultetu i psihologiju na Hrvatskim studijima u Zagrebu. Njezini radovi dio su zbirki Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu, galerije Rigo i Muzeja grada Zagreba, a izlagani su na brojnim samostalnim i skupnim izložbama. Objavila je umjetničke knjige New school (Pazzini Editore) i Vježbanje obitelji (Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka). Radila je kao asistentica u galeriji Hoxton u Londonu, a posljednje četiri godine i kao asistentica Fotografije na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Sudjelovala je u poslijediplomskom međunarodnom umjetničkom programu WHW Akademija, pod vodstvom kustoskog kolektiv Što, kako i za koga / WHW u Zagrebu. Primarno polje njezina umjetničkog rada odnosi se na istraživanje načina na koji usvojeni konstrukti oblikuju život pojedinca. Imala je 10 samostalnih i 40 grupnih izložbi. Sudjelovala je u brojnim međunarodnim projektima i umjetničkim rezidencijama. Finalistica je nagrade Radoslav Putar 2020.
OPIS PROJEKTA_
Medij videoigara blizak je mediju filma s dodatkom interakcije koja nudi gledateljici/ gledatelju da sam/a bude glavni lik filma kojega stvara tijekom gledanja. Video igre mogu ponuditi upoznavanje vlastitih reakcija i stavova raznim simulacijama, upoznavanje tuđe pozicije igranjem drugog lika, učenje o drugim gradovima, vremenima, vjerovanjima itd. Također, veliki ulagači u video igre su vojska i vlada, čime igre pucanja iz prvog lica postaju jako napredne i privlačne.
U narednom razdoblju bavit ću se istraživanjem teme utjecaja video igara na fizičku stvarnost. Osim pisanih i vizualnih izvora, istraživanje će se bazirati na razgovorima sa sudionicima koji su na razne načine povezani s ovim medijem, igrači, bivši igrači, teoretičari, promotori itd.
TJEDAN_1_
1. Prvi tjedan je iza nas, a u njemu i četiri izuzetno zanimljiva i informativna razgovora. Zahvaljujem Srđanu Laterzi na informaciji koju dijelim ovdje s vama. Prašuma Białowieża na granici Poljske i Bjelorusije jedna je od najvećih preostalih dijelova prvobitnog tla nekadašnje Europske nizine. Zaštićena je kao nacionalni park i kao UNESCO-ova svjetska baština, no to nije spriječilo poljsku vladu da ju ugrožava prekomjernom sječom. Copywriter Wojtek Voiteque Kowalik predložio je organizaciji Greenpeace da podignu svijest o teškom stanju šume uz pomoć video igre Minecraft. Kako je tekla ova inicijtiva i koje su joj bile posljedice, saznajte na sljedećim linkovima:
https://www.youtube.com/watch?v=vdPSWcmB_DY
https://www.minecraft.net/en-us/article/minecraft-helped-save-forest
https://www.pcgamesn.com/minecraft/minecraft-to-the-last-tree-polish-primeval-forest
https://www.youtube.com/watch?v=gFfU4iAKpaA
TJEDAN_2_
Kroz drugi tjedan Petra Mrša nastavila je istraživanje povezanosti medija videoigara s fizičkom realnošću točnije, trebaju li se, i zašto, turniri u video igrama nazivati esportom?
Ne// Sportom unapređuješ snagu i zdravlje svojeg tijela.
Da// Profesionalni sport traži tolika odricanja i naprezanja, da često uz njega idu stres, rana iscrpljenost tijela i trajne povrede.
Ne// U video igrama igrači se ne kreću.
Da// Ne kreću se niti u šahu.
Ne// Ne zahtijeva fizičku vježbu.
Da// Zahtjeva, duga koncentracija je uspješnija kod bolje prokrvljenosti vrata, koordinacija očiju i prstiju je bolja uslijed namjenskog fizičkog treninga.
Ne// Ne zahtijeva napor, to je samo zabava.
Da// Zahtjeva se potpisivanja ugovora o treniranju kojim se obvezuje igrača na dugotrajno igranje.
Ne// Svatko tko puno igra može postati u tome najbolji, ne zahtijevaju se posebne vještine.
Da// Osim dugotrajnog igranja, presudan je timski rad, strategija tima, koja se dogovara u razgovoru s trenerom, dok je sportski psiholog zadužen za održavanje maksimalne izvedbe u stresnim situacijama kao što su prvenstva.
Ne// To je aktivnost uskog kruga ljudi koju ne prati široka publika.
Da// Turnire posjećuju brojni fanovi klubova, a online pojedino natjecanje zna pratiti i 1.7 milijuna gledatelja. Prema statistikama ukupni broj pratitelja i povremenih pratitelja esporta iznosi 518 milijuna. Glavne nagrade su u iznosu od nekoliko milijuna dolara. 82% ukupnog tržišta esporta potiče od medijskih prava, oglašavanja i sponzorstva. Prema sadašnjoj putanji, procjenjuju se da će tržište esporta do 2022. godine generirati 1,8 milijardi dolara.
Sport = an activity involving physical exertion and skill in which an individual or team competes against another or others for entertainment.
Koje je vaše mišljenje o tome? Pogledajte priče dvaju profesionalnih igrača:
Bolest profesionalnog igraca Dev1ce-a koja se pojacava pod stresom
Tim Astralis osvaja kup Major London 2018
Top 3 streamer Shroud poziva svoje pratitelje na tudje twitch kanale
TJEDAN_3_
Tijekom trećeg tjedna Petra Mrša je vodila i snimila još 4 razgovora. Sakupila je oko 12 sati razgovora o videoigrama s raznim sugovornicima: igračima, bivšim igračima, dizajnerom, programerom, sportskim komentatorom, psihijatrom, medijskim teoretičarem. Prikupljeni materijal služi joj generiranju jedinstvenog izvedbenog teksta kojim se otvara prostor dijaloga između gejmerskog i negejmerskog svijeta.
Organizator:
U pkviru projekta:
Uz potporu: