Izvedena street art intervencija Lava Paripovića

Predstavljen mural Lava Paripovića,

uz video i audio intervenciju Vande Kreutz 

izveden u okviru EU projekta CreArt 2.0., u suradnji s Dizajn Distriktom Zagreb u sklopu projekta “Martićeva u fokusu”

Tijekom proteklog tjedna Lav Paripović izvodio je street art intervenciju na trafostanici u parku između sljedećih ulica:  Martićeve ulice, ulice Konstantina Vojnovića, ulice Jurja Biankinija i Barčićeve ulice.  U petak 14. lipnja 2019. mural Lava Paripovića predstavljen je uz video i audio intervenciju Vande Kreutz. Projekt je izveden u okviru EU projekta CreArt 2.0. te u suradnji s Dizajn Distriktom Zagreb u sklopu projekta “Martićeva u fokusu”. Proces nastanka murala pogledajte ovdje.

Tijekom proteklog tjedna Lav Paripović izvodio je street art intervenciju na trafostanici u parku između sljedećih ulica:  Martićeve ulice, ulice Konstantina Vojnovića, ulice Jurja Biankinija i Barčićeve ulice.  U petak 14. lipnja 2019. mural Lava Paripovića predstavljen je uz video i audio intervenciju Vande Kreutz. Projekt je izveden u okviru EU projekta CreArt 2.0. te u suradnji s Dizajn Distriktom Zagreb u sklopu projekta “Martićeva u fokusu”.

 

“Unutarnje dvorište stambene zgrade u blizini Martićeve ulice preuzeli su raznoliki florealni motivi, prikazi fantastičnih bića i iluzionistički arhitektonski elementi u prevladavajućem koloritu oksidiranog bakra. Obični laici pretpostavili bi da je riječ o umjetničkoj intervenciji u javnom prostoru, međutim, radi se o sakralnom objektu od iznimne važnosti koji u posljednjih nekoliko dana privlači pozornost lokalnog stanovništva i akademske zajednice. Datacija gradnje hrama te namjena simbola i motiva koji se nalaze na njegovom vanjskom plaštu i dalje nisu u potpunosti poznati, no pretpostavlja se da su bili usko povezani s religijskim vjerovanjima. Objekt je vjerojatno služio kao obredni prostor povezan sa solarnim kultom, a moguće i astronomski opservatorij pomoću kojega su se mogli odrediti ljetni i zimski solsticij, ali i druge astronomske pojave. Po pretpostavkama arheologa, hram je ujedno bio povezan s frekvencijom Zemljinih vibracija, a možda i dijelom većeg drevnog sustava za proizvodnju i distribuciju električne energije. Po tome se može zaključiti da se zapravo radi o energetskom stroju koji je nekada služio za pretvorbu seizmičkih valova na Zemljinoj površini u druge upotrebljive vrste energije. Sudeći po zračenjima elektromagnetskih polja oko hrama, njegovo djelovanje je i danas aktivno, a najveće zračenje registrirano je na frontalnom zidu građevine. Ono se intenzivira svakog dana, a po proračunima stručnjaka, vrhunac će dosegnuti u petak 14. lipnja u večernjim satima (21-22h), tjedan dana prije ljetnog solsticija. Očekuju se snažni električni izboji, blago podrhtavanje tla i neobične svjetlosne pojave. Tada će postojati opasnost od strujnog udara koji bi mogao promijeniti energetske vibracije ljudskog tijela zbog čega su svi zainteresirani upozoreni da na događaju sudjeluju na vlastitu odgovornost.”

Sara Mikelić

Lav Paripović je perspektivan umjetnik mlađe generacije koji iza sebe ima brojne uspjehe. Rođen je 1989. godine u Zagrebu. Po završetku Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna 2009. godine, upisao je Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu. Diplomirao je slikarstvo 2015. godine s pohvalom Cum Laude u klasi Zoltana Novaka. Dobitnik je nagrade HDLU-a za najboljeg mladog umjetnika 2016. te pohvale na 3. bijenalu slikarstva. Radio je kao slikar scenografije u HNK Zagreb i boravio je na rezidenciji u Belgiji.

Do sada je održao sedam samostalnih izložba “Malo dalje od centra” u Galeriji Filakovac, 2018., “No comment” Dijoklecijanovi podrumi, Split,  2018., “Totalka” galerija SC, 2018., „Zvjerinjak iz predgrađa“ u galeriji Schira 2016., „U uličnom dekoru“ u galeriji Siva,  AKC Medika 2016., „Pčele i plohe“ u Galeriji VN 2015. te u galeriji Zlati Ajngel u Varaždinu.

Sudjelovao je i na nizu grupnih izložaba od kojih valja istaknuti T-HT 2019. u MSU, 51. zagrebački salon „Izazovi humanizmu“ u HDLU 2016., 3. bijenale slikarstva u HDLU 2015., „Anomalije grada“ u Galeriji Zvonimir 2015., 17. izložbu minijatura u Kulturnom centru Novi Sad 2014., izdanja skupne izložbe minijatura u Novim Dvorima u Zaprešiću 2011.-2016., „Venientes“ u Galeriji PM, HDLU 2014., „Pasionska baština“ u Galeriji Kristofor Stanković 2014., „4. Student International Art Biennal SIAB“ u Skopju 2013., 2. bijenale slikarstva u HDLU 2013., „Sketch book“ u Galeriji SC i Galeriji Zlati Ajngel u Varaždin 2012. te „Venientes 3“ u KD Lisinskom 2012. Lav Paripović već ima bogato iskustvo u intervencijama u javnim prostorima.

O CreArtu:

CreArt 2.0. je europska mreža gradova te privatnih i javnih institucija. Projekt je započeo 2012.  godine s ciljem reagiranja na potrebe europskih kulturnih institucija što obuhvaća povećanje gospodarskog, socijalnog i kulturnog utjecaja vizualnih umjetnosti pružanjem bolje podrške umjetnicima, menadžerima u kulturi, industriji i široj javnosti. Nositelj CreArt projekta za Hrvatsku je Hrvatsko društvo likovnih umjetnika, a pored HDLU-a projekt okuplja mrežu partnera iz Genove i Leccea (IT), Clermont-Ferranda i Rouena (FR), Katowica i Lublina (PL), Skopja (MK), Liverpoola (UK), Kaunasa (LT) i Aveira (PT) koju koordinira Gradski ured za kulturu grada Valladolida (ES). Petogodišnji projekt CreArt 2.0. provodit će se od 2017. do 2021. godine.

O Design Districtu:

Design District Zagreb nastao je s idejom da se komunikacijski ujedine sve postojeće kreativne inicijative koncentrirane u gradskoj zoni čija je arterija Martićeva ulica. Iako donedavno poznata po brojnim trgovinama povezanima s autoindustrijom, ta četvrt svoj je urbani identitet posljednjih godina spontano transformirala pa danas doživljava procvat koji zahvaljuje u tom dijelu grada sve prisutnijoj i sve propulzivnijoj kreativnoj zajednici. Design District Zagreb ima namjeru stimulirati izgradnju ‘kreativne zone Martićeva’ prvenstveno kroz umrežavanje i suradnju dionika postojeće lokalne kreativne scene i osnaživanje njihovih kapaciteta, kao i kroz oživljavanje brojnih neiskorištenih prostora, te poticanje stvaranja novih stalnih i povremenih sadržaja. DDZ 2019: Martićeva u fokusu organiziran je uz potporu Turističke zajednice Grada Zagreba.

Fotografije i video: Marko Dajak

Organizator:

 

 

Partner:

 

 

 

 

U okviru projekta:

 

 

Uz potporu:

Info

RADNO VRIJEME (DOM HDLU):

*utorak – nedjelja: 11.00 – 19.00
*ponedjeljkom i praznikom zatvoreno.

 

CIJENA ULAZNICA (Dom HDLU)

3 EUR  Pojedinačna ulaznica

2 EUR  Pojedinačna dječja (iznad 6 god), učenička, studentska, umirovljenička ulaznica (1)

2 EUR  Pojedinačna grupna ulaznica (2)

6 EUR  Obiteljska ulaznica (3)

2 EUR Pojedinačna grupna ulaznica za škole (4)

2 EUR Pojedinačna strukovna ulaznica (5)

 

BESPLATNO za redoviti članovi udruženja HDLU; Redoviti članovi AICA, ICOM, DPUH, HND, IFJ, EFJ, IGET; te studenti ALU, studenti Dizajna i studenti FF smjera PUM, EKA, ili MUZ, učenici ŠPUD ,uz predočenje važećih isprava. Osobe s invaliditetom. Djeca mlađa od 6 godina.

Ulaznice se kupuju na blagajni HDLU-a tijekom radnog vremena izložbe.
Za ostale upite vezane uz ulaznice, molimo javite se na hdlu@hdlu.hr

 

Ulaznice sadrže 5% PDV.

 

(1) uz predočenje važeće isprave

(2) za grupe s više od pet osoba

(3) do najviše 4 člana obitelji s djecom starijom od 6 godina

(4) Cijena po učeniku, 1 pratnja učenika gratis.

(5) Za redovite članove ULUPUH, HDD, UHA, ORIS, HULU Split, HDLU Osijek, HDLU Rijeka, HDLU Dubrovnik, HDLU Istra, HDLU Varaždin, uz predočenje važeće članske iskaznice

 

 

Galerija Karas

Radno vrijeme:
Uto: 10 – 13 | Sri – pet: 16 – 20
Sub: 10 – 13
Ned, pon i praznikom zatvoreno

Ulaz besplatan

Izložbe

 

 

 

 

 

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

HDLU