IZLOŽBA: DRUŠTVO SPEKTAKLA

DRUŠTVO SPEKTAKLA
KRITIKA SAMOSPEKTAKLIZACIJE

međunarodna skupna izložba

10. ožujka –  10. travnja, 2016.

Dom hrvatskih likovnih umjetnika – Meštrovićev Paviljon
Trg žrtava fašizma 16, Zagreb
Galerija Bačva

OTVORENJE
četvrtak, 10. ožujka u 19:00 sati

 

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika organizira projekt “Društvo Spektakla” u sklopu EU projekta REALISE, koji koordinira Heinrich Böll Stiftung Brandenburg iz Njemačke. Projekt se održava od 10. ožujka do 10. travnja u Zagrebu, a sastoji se od izložbe 9 hrvatskih i inozemnih umjetnika koji će svoje radove predstaviti u Galeriji Bačva, istraživanja inspiriranih alternativnim umjetničkim praksama i predavanja o nasljeđu Guy Debordovog djelovanja. Cilj projekta je redefinirati i rekontekstualizirati nasljeđe djela Društvo spektakla kao instrumentarija novih teorijskih i umjetničkih alternativa putem novih čitanja, ali i kritika današnjeg Društva samospektaklizacije.

Siniša Labrović, Hrvatska, Stado.org, 2005.

Koncept izložbe:
“DRUŠTVO SPEKTAKLA” – KRITIKA SAMOSPEKTAKLIZACIJE
Gintautas Mažeikis, Josip Zanki

Nekritično Društvo samospektaklizacije i svjesno podvrgavanje slobodnog vremena interesima korporativnih kreativnih industrija i industrija slobodnog vremena uvjeti su i izazov za promišljanje misli i djela lidera francuske Situacionističke internacionale i psihogeografije Guya Deborda. Projekt Društvo spektakla posvećen je istoimenoj programskoj knjizi Guya Deborda objavljenoj 1967. godine. Danas, Situacionističku internacionalu prepoznajemo po studentskim nemirima u Parizu 1968. godine, ali i po manifestnom Debordovom tekstu. Guy Debord je bio javni aktivist, radikalni umjetnik i kritički filozof usko povezan s prvom svjesnom pobunom ili čak revolucijom usmjerenom protiv Društva spektakla. Debord je među prvima je počeo kritizirati nove oblike eksploatacije i obogaćivanja osoba kroz proizvodnju, distribuciju i potrošnju slika. Spektakl po Debordu nije samo skup slika, već „društveni odnos između ljudi posredovan slikama koji ne može biti shvaćen kao puka vizualna obmana koju stvaraju masovni mediji, jer to je pogled na svet koji se materijalizirao“. U globalnoj ekspanziji konzumerističke kulture i estradiziranog svijeta slobodnog vremena društvo se danas doista pretvorilo u niz spektakularnih događanja. Trenutak se više ne živi u stvarnosti već putem svijeta slika koje ga dokumentiraju, ovjekovječuju i stavljaju u kontekst individualne mitologije. Društvo spektakla postalo je stalni proces samospektaklizacije skupina, kada državni aparat više nije potreban kako bi se koristio represivni karakter oglašavanja i erotskih prikaza. Same se skupine otuđuju, izlažu intenzivnoj indoktrinaciji i iskorištavaju a sve kako bi upravo one mogle biti podređene sluge voljne plaćanja. Društvo želi biti promatrano, kontrolirano i bira živjeti u Matrixu obmane. Štoviše, društvo internalizira specijalizaciju, uči oblike kontrole, prihvaća samo-eksploataciju kroz imaginarno, ali isto tako da parafraziramo Herberta Marcusea želi biti jednodimenzionalno. Čitav svijet postao je tako svijet biopolitikom manipuliranih slika. Društvo samospektaklizacije spremno je zahtijevati kaznu za sve one koji žele stvarati nekontroliranu umjetnost i komunikativne situacije te slomiti vrijeme i prostor Matrixa i simulacija. Novo je čitanje Društva spektakla važno jer potiče kritiku Društva samospektaklizacije, moglo bi zaustaviti voljni odabir Matrixa i uništiti snove društva da slobodno vrijeme pokori kapitalističkim industrijama. Razvoj javnih kritičara, novih situacija i kontekstualizacija, poticanje mnogih umjetničkih alternativa, komunikacijskih potlača i javnih psihičkih stanja baštine model Guya Deborda i njegovih sljedbenika.

Khaled Hafez, Egipat, Tomb Sonata in 3 Millitary Movements, 2010.


IZLAGAČI:
Siniša Labrović, Hrvatska
Vlasta Delimar, Hrvatska
Martina Miholić, Hrvatska
Zlatko Kopljar, Hrvatska
Kristian Kožul / Damir Žižić, Hrvatska
Khaled Hafez, Egipat
Gintautas Mažeikis, Litva
Luise Kloos, Austria
Giovanni Morbin, Italija

Siniša Labrović diplomirao je hrvatski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1997. godine te povremeno radi kao profesor. Status umjetnika, kojeg nije stekao akademskim obrazovanjem, istaknuo je brojnim samostalnim i skupnim izložbama, te nagradama, među kojima treba istaknuti treću nagradu za scenarij Srce na natječaju Imaginarne akademije Grožnjan i Centra za dramsku umjetnost Zagreb 2000. godine. Iste godine izvedena je prva izložba u Dubrovniku. Radove u stalnom postavu čuvaju Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu i Galerija umjetnina u Splitu. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu te je izvodio akcije, performanse, grafite i urbane intervencije u Dubrovniku, Zagrebu, Zadru, Sinju, Rijeci, Splitu, Momjanu, Bolu, Poreču, Golom otoku, Obrovcu, Križevcima, Puli, Starom Gradu, Beogradu, Novom Sadu, Vršcu, Ljubljani, Celju, Grazu, Carlisleu, Reykjavíku, Regensburgu, Dundeeju, Istanbulu, Veneciji, Budimpešti, Berlinu, Łódźu… Živi i radi kao slobodni umjetnik u Zagrebu.

Vlasta Delimar rođena je 1956. godine u Zagrebu. Godine 1977. završava Školu primijenjene umjetnosti te upoznaje Željka Jermana i umjetnike iz Grupe šestorice. Godine 1978. započinje zajednički život s Jermanom s kojim uči sve o fotografiji i sudjeluje u osnivanju art časopisa MAJ-75. Godine 1979. izvodi prvi performans s Jermanom u Zagrebu, 1980. izvodi prvi samostalni performans, a 1981. godine postavlja prvu samostalnu izložbu. Godine 1988. započinje zajednički život s umjetnikom Vladom Martekom s kojim dobiva i kćer Dolinu. Za ratnog perioda od 1991. do 1995. godine ne stvara ništa. Godine 1997. dobiva stipendiju ArtsLinka (Buffalo, SAD), a 1999. započinje projekt “Razgovor s ratnikom ili žena je nestala”. Delimar je umjetnička ravnateljica umjetničke organizacije “Moja zemlja, Štaglinec“. Izlagala je i izvodila performanse u MSU Zagreb, Muzeju suvremene umjetnosti Metelkova Ljubljana, Neue Galerie, Graz, MUMOK Beč, Galerie Moretti & Moretti Paris, Art Complex Kyoto, Performance Art Platform Tel Aviv…Živi i radi u Zagrebu.                                   www.performer-delimar.hr

Martina Miholić diplomirala je na grafičkom odjelu Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu 2004. godine, a 2011. magistrirala na Central Saint Martins College of Art and Design u Londonu. Od 2006. djeluje unutar umjetničkog kolektiva Projekt 6. Iste godine postaje umjetnička ravnateljica Međunarodnog festivala studentskog kazališta i multimedije Test!-a kojeg vodi od 2010. do 2012. godine unutar udruge ULAZ. U kolaboraciji s Veleposlanstvom RH u Londonu provodi projekt ‘Export – Import’. Sudjelovala je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inozemstvu (Engleska, Nizozemska, Njemačka, Francuska, Španjolska, BiH, Srbija, Rumunjska…). Dobitnica je nagrade za najbolje diplomante Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu.
http://www.martinamiholic.com

Zlatko Kopljar (rođen 1962. u Zenici, Bosna i Hercegovina), suvremeni umjetnik, živi i radi u Zagrebu. Njegovo djelovanje uključuje različite medije poput fotografije, video projekcija te performansa. Bio je sudionikom mnogih skupnih i samostalnih izložbi (od 1990.) u Hrvatskoj i inozemstvu. Izlagao je na São Paulo Art bijenalu (2005.), Muzeju moderne i suvremene umjetnosti (Rijeka, 2005), u Muzeju suvremene umjetnosti (Zagreb, 2005, 2010), The Kitchen (New York, 2003), Galeriji Manes (Prag, 2002.), Muzej suvremene umjetnosti (Novi Sad, 2010.). Njegovi radovi se čuvaju u mnogim zbirkama poput zbirke Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu i Rijeci, kao i u mnogim privatnim zbirkama. Osvojio je Franklin Furnace Grant for Performance u New Yorku 2002. godine.

Žižić/Kožul je umjetnički tandem koji čine Damir Žižić i Kristian Kožul od 2013. godine. Dosad su samostalno izlagali u Galeriji Karas (HDLU), u Kući Lauba i u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Sudjelovali su u grupnim izložbama 53. porečki Annale u Poreču, Bijenale industrijske umjetnosti u Labinu Nagrada T-HT@MSU.HR u Zagrebu i Apocalypse / Rohkunstbau u Schloss Roskow u Potsdamu. Dobitnici su 3. nagrade T-HT@MSU.HR za 2014. godinu.
http://www.zizickozul.com

Khaled Hafez je rođen u Kairu, Egipat, gdje trenutno živi i radi. Studirao je medicinu i usporedno slušao večernja predavanja Cairo School of Fine Arts. Nakon što je dobio diplomu i specijalizirao medicinu, napušta medicinsku praksu zbog umjetničke karijere. Kasnije završava magisterij na odjelu digitalnih umjetničkih formi i novih medija, na Transart Institute u New Yorku i Danube University Krems u Austrija. Hafez radi u mediju slikarstva, filma/videa, fotografije, instalacije i interdisciplinarnih pristupa.Izlagao je na 56. i 55, Venecijanskom Biennaleu, 15. Fotofest Biennale u Houstonu, USA; 11. Havana Biennale, Cuba; Uppsala Museum of Art, Uppsala, Švedska, Art Sonje Center, Seoul, Korea; British Museum, UK; Hiroshima Museum of Contemporary Art, Japan; State Museum of contemporary art, Thessaloniki, Grčka; Museum of Contemporary Art, Roskilde, Danska; Instituto Tomie Ohtake, Sao Paolo, Brazil; Yuchengco Museum, Manila, Filipini; Saatchi Gallery, London, UK; Kunstmuseum Bonn, Njemačka; Tate Modern, London; Centre George Pompidou, Paris, Francuska; 41st Rotterdam International Film Festival; 15th International Short Film Festival Winterthur, Švicarska; CPH:DOX/ Copenhagen Film Festival, Danska… Dobitnik je prestižnih nagrada kao: Fulbright Fellowship, (Pennsylvania Academy of the Fine Arts, PA), USA; Rockefeller Bellagio Fellowship, Italy; Francophonie Prize, 6th Dakar Biennale, Senegal; Fondation Blachere Prize, 9th Bamako Photo Biennale, Mali.
Njegovi radovi zastupljeni su u javnim kolekcijama kao: The British Museum, London, UK; The Saatchi Collection, London, UK; MuHKA Museum of Contemporary Art, Antwerp, Belgija; Ars Aevi Museum of Contemporary Art, Sarajevo, Bosna; Horcynus Orca Foundation, Messina, Italija; Mali National Museum, Bamako, Mali; Maraya Art Centre, Barjeel Art Foundation, Sharjah, UAE;  State Museum of Art, Thessaloniki, Grčka…
http://www.khaledhafez.net

Gintautas Mažeikis je litvanski kulturni antropolog, teoretičar i doktor filozofije. Jedan je od najutjecajnijih filozofa mlađe generacije. Pročelnik je odjela Socijalnih i političkih znanosti na Vytautas Magnus sveučilištu u Kaunasu i supervisor postdiplomskih i doktorskih studija Socijalne i političke kritike, član odbora za postdiplomante Kreativnih industrija, pročelnik odjela za Suvremene teorije kritike, član Europskog Kulturnog Parlamenta. Stipendije: Continental Socijalna i politička filozofija, Analiza kritike i propagande, Kritika kreativnih industrija…

Luise Kloos je svestrana austrijska umjetnica koja stvara u medijima slikarstva, crteža, grafike, instalacije, interaktivnog performansa. Bavi se dizajnom izložaba te održava radionice i predavanja. Izlagala je na više samostalnih i skupnih izložaba diljem svijeta, a dobitnica je nekoliko prestižnih nagrada kao što je Großer Josef Krainer Award za iznimna kulturna postignuća. U svom se radu često bavi edukacijom i edukacijskim metodama, a od 2009. godine je i predsjedateljica nadzornog odbora Dječjeg Muzeja. Članica je nekoliko renomiranih kulturnih  tijela kao što su Europski kulturni Parlament, kulturno savjetodavno tijelo Grada Graza,  NUROPE-Nomadic University for Arts, Philosophy and Enterprise.
http://www.luisekloos.at

Giovanni Morbin je renomirani talijanski umjetnik. Diplomirao je na akademiji likovnih umjetnosti u Veneciji, u klasi Emilia Vedove. Njegova se istraživanja temelje na performansima i fokusiraju se na objekte koji mogu biti korišten kao funkcionalni alati. Izlagao je u MMSU, Rijeka; Museo Marino Marini, Firenca; Centrale Fies – Ambienti per la produzione di Performing Arts, Trento; Museo d’Arte Contemporanea Villa Croce, Genova; Museo MaGa, Gallarate, Artericambi, Verona; Gallerija Gregor Podnar, Ljubljana; Istituto Svizzero, Rim; Mart, Rovereto, ViaFarini, Milano…

POPRATNI PROGRAM:

Predavanja će se održati prema konceptu Josipa Zankija, koji je napravio i izbor predavača. Istraživački projekt provodi Gintautas Mažeikis, koji će održati predavanje na temu Guya Deborda i suvremenog čitanja njegovog djela “Društvo spektakla”. Giovanni Morbin će se, u sklopu svog predavanja, referirati na političke performanse inspirirane konceptom spektakla. Predstavnici Neo associazione Udine će održati predavanje o angažiranim umjetnostima. Razgovor s umjetnicima na kojem će umjetnici predstaviti svoj rad će voditi Josip Zanki.

Zlatko Kopljar, Hrvatska, K18, 2014.

RASPORED DOGAĐANJA:

Otvorenje izložbe:
Četvrtak, 10. ožujka, 2016. u 19:00 sati

Trajanje izložbe:
10. ožujka – 10. travnja, 2016.

Razgovor s umjetnicima:

Petak, 11. ožujka, 2016. u 17:00 sati
Klub HDLU, Dom hrvatskih likovnih umjetnika
Trg žrtava fašizma 16, Zagreb

Predavanja:

Petak, 11. ožujka, 2016. u 14:00 sati
Giovanni Morbin – Performansi i koncept spektakla
Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu
Ilica 85, Zagreb

Subota, 12. ožujka, 2016. u 12:00 sati
Gintautas Mažeikis – suvremeno čitanje  G. Debordove knjige “Društvo spektakla”
Klub HDLU, Dom hrvatskih likovnih umjetnika
Trg žrtava fašizma 16, Zagreb

Subota, 12. ožujka, 2016. u 13:00 sati
Neo associazione Udine –  Aktivističke i političke teme u umjetničkim projektima organiziranim od strane Neo associazione Udine
Klub HDLU, Dom hrvatskih likovnih umjetnika
Trg žrtava fašizma 16, Zagreb

RADNO VRIJEME IZLOŽBE:
srijeda – petak: 11 – 19 h
subota i nedjelja 10 – 18 h
ponedjeljkom, utorkom i blagdanom zatvoreno

Organizator:

  

Podržali:

 

Info

MEŠTROVIĆEV PAVILJON ZATVOREN ZBOG OBNOVE

INFORMACIJE ZA POSJETITELJE

 

 

 

Izložbe

 

 

 

 

 

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

HDLU