Izložba: RETROPERSPEKTIVA-Ova bi djela mogla biti…

RETROPERSPEKTIVA – Ova bi djela mogla biti…
Galerija PM i Galerija Prsten
1. 2. – 21. 2. 2016.

BANER mali

Otvorenje izložbe održat će se 01.02.2016. u 19.00h

Izlagači: Grgur Akrap, Željko Badurina, Gordana Bakić, Snježana Ban, Gordana Bralić, Tomislav Buntak, Božena Končić Badurina, Iva Matija Bitanga, Jelena Bračun Filipović, Igor Čabraja, Iva Ćurić, Viktor Daldon, Ivan Fijolić, Ivana Franke, Ivana Gorički, Željka Gradski, Marko Grill, Tea Hatadi, Ana Hušman, Zdravka Ivandija Kirigin, Đorđe Jandrić, Igor Juran, Marija Knezić, Jasminka Končić, Ana Krolo, Ines Krasić, Daniel Kovač, Nina Kurtela, Lonac, Marija Lovrić, Hrvoje Majer, Ivica Malčić, Janko Matić, Miroslav Mirt, Maja Marković, Božica Dea Matasić, Margareta Milačić, Zoltan Novak, Petra Orbanić i Marija Plečko, Dan Philipp, Predrag Pavić, Terezija Pisković Barusić, Vesna Pokas, Iris Poljan, Lala Raščić, Bruno Razum, Davor Rogar, Berislav Šimičić, Natalija Škalić, Tanja Škrgatić, Josipa Štefanec, Anita Šurkić, Karla Šuler, Ivan Tudek, Zorana Unković, Iva Vraneković, Miriam Younis, Ana Zubak

    U nepreglednom mnoštvu suvremene umjetničke produkcije ništa se predugo ne ističe, a pojedinačni rad kao da živi tek u trenutku, već naredni pripada zaboravu. U toj brzini neke se pojave uspijevaju afirmirati do razine fenomena, a neke druge, premda vrijedne, iz neobjašnjivih razloga ostaju nezamijećene i tek usputne pojave, na koncu zaboravljene. Riječ je, dakako, o nekim opće usvojenim konstatacijama i mehanizmima svojstvenih sistemu (suvremene) umjetnosti, koji nas mogu podsjetiti da je katkad nužno oduprijeti se sklonosti i navici prebrze potrošnje i zaborava, da bismo iznova obratili pažnju na one umjetničke vrijednosti što zaslužuju pamćenje, a koje su nam u tom općem relativizmu, raspršenosti i ravnodušnosti odviše brzo promakle.

U današnjem kontekstu vrijedno je sagledati individualna i grupna umjetnička ostvarenja generacije umjetnika nastala unatrag desetljeća i više, te zajedno podastrijeti radove, kako one koji su postali paradigmatski na mladoj likovnoj sceni, tako i one koji se prošli neopaženo, a „mogli bi biti od povijesne važnosti.“1

 Zanima nas, naime, što se događa s radovima nakon vremenske distance. Mogu li „negiranjem koncepcije linearnog razvoja u vremenu, povijesno potisnuti sadržaji u budućnosti biti revidirani, prevrednovani, promišljeni i funkcionalni.“2 Drugim riječima, hoće li izlaganje „zaboravljenih“ radova danas značiti više, nego li u vremenu kada su nastali? Koliko je uopće moguće očekivati svojevrsnu katarzu, da se tako izrazimo, odnosno revalorizaciju, reafirmaciju već uspostavljenih vrijednosti?

Naposljetku, što je presudno za afirmaciju neke umjetničke pojave? Počiva li ona tek na trenutno važećim usmjerenjima ili pak identitetu autora, odnosno pomalo gorkom uvidu da je „činjenica da je nekom dana mogućnost da napravi izložbu važnija od onoga što će na toj

izložbi biti pokazano.“3 To su neka od razmišljanja i temeljnih pitanja, koja bi se kroz izložbu nastojala rasvijetliti i pokazati ne bi li ponudili makar djelomične odgovore, a moguće otvorili i nova pitanja.

Mišljenja smo da bi zajedno pokazani, odabrani radovi mogli predstavljati stanovito iznenađenje. Izložba uključuje radove nekoliko generacija umjetnika, kojima je, među inim, zajedničko ishodište obrazovni sustav iz kojeg su proizašli, a riječ je o Nastavničkom odsjeku (ALU Zagreb). Posrijedi su radovi nastali tijekom studija, dakle u formativnom razdoblju, onom najosjetljivijem periodu traženja vlastitog umjetničkog identiteta. Pritom obuhvaćeni period nije definiran precizno ograničenim vremenskim okvirom, već je određen sačuvanim radovima, njihovom dostupnošću, postojećom dokumentacijom, rekonstrukcijom, voljom autora. Uz to, posebnu važnost, odnosno osobitost predložene koncepcije čini i pogled iznutra samih protagonista – umjetnika u ulozi kustosa, koji prije svega imaju iskustvo proživljenog.

Snježana Ban, Tea Hatadi, Ante Rašić

1 Parafraziramo poznati naziv fotografskih radova Brace Dimitrijevića
2 Branko Franceschi iz teksta predgovoru izložbe Željka Kipkea, pojašnjava retrofuturizam u njegovu radu.
3 Iz poznatog rada Gorana Trbuljaka.

 

Izložba je realizirana uz financijsku potporu Gradskog ureda za kulturu i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.
Dom HDLU
Trg žrtava fašizma 16
10000 Zagreb

Radno vrijeme:
srijeda – petak 11 – 19
subota i nedjelja 10 – 18
ponedjeljkom, utorkom i blagdanom zatvoreno

 

Info

RADNO VRIJEME (DOM HDLU):

*utorak – nedjelja: 11.00 – 19.00
*ponedjeljkom i praznikom zatvoreno.

 

CIJENA ULAZNICA (Dom HDLU)

3 EUR  Pojedinačna ulaznica

2 EUR  Pojedinačna dječja (iznad 6 god), učenička, studentska, umirovljenička ulaznica (1)

2 EUR  Pojedinačna grupna ulaznica (2)

6 EUR  Obiteljska ulaznica (3)

2 EUR Pojedinačna grupna ulaznica za škole (4)

2 EUR Pojedinačna strukovna ulaznica (5)

 

BESPLATNO za redoviti članovi udruženja HDLU; Redoviti članovi AICA, ICOM, DPUH, HND, IFJ, EFJ, IGET; te studenti ALU, studenti Dizajna i studenti FF smjera PUM, EKA, ili MUZ, učenici ŠPUD ,uz predočenje važećih isprava. Osobe s invaliditetom. Djeca mlađa od 6 godina.

Ulaznice se kupuju na blagajni HDLU-a tijekom radnog vremena izložbe.
Za ostale upite vezane uz ulaznice, molimo javite se na hdlu@hdlu.hr

 

Ulaznice sadrže 5% PDV.

 

(1) uz predočenje važeće isprave

(2) za grupe s više od pet osoba

(3) do najviše 4 člana obitelji s djecom starijom od 6 godina

(4) Cijena po učeniku, 1 pratnja učenika gratis.

(5) Za redovite članove ULUPUH, HDD, UHA, ORIS, HULU Split, HDLU Osijek, HDLU Rijeka, HDLU Dubrovnik, HDLU Istra, HDLU Varaždin, uz predočenje važeće članske iskaznice

 

 

Galerija Karas

Radno vrijeme:
Uto: 10 – 13 | Sri – pet: 16 – 20
Sub: 10 – 13
Ned, pon i praznikom zatvoreno

Ulaz besplatan

Izložbe

 

 

 

 

 

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

HDLU