30. SALON MLADIH – Natječaj
30. SALON MLADIH
Organizacijski odbor 30. Salona mladih u sastavu: Josip Zanki, Fedor Vučemilović, Tomislav Buntak, Koraljka Kovač i Gordana Bakić.
Raspisuje
NATJEČAJ
za 30. SALON MLADIH „Tržište“
Pravo na odaziv imaju vizualni umjetnici svih disciplina do 37. godina starosti sa stalnim prebivalištem u Republici Hrvatskoj. Prijaviti se može 1 umjetničko djelo producirano nakon 2008. godine.
Ispunjen obrazac prijavnice je obvezan. Prijave bez ispunjenog obrasca neće se razmatrati. Prijavnicu downlodati ovdje.
Umjetnici koji su se prijavili na 45. zagrebački salon ne mogu prijavljivati isto djelo.
Izložba je prodajna. HDLU pridržava sva prava za korištenje predanih materijala u svrhu promidžbe Salona u svim medijima te katalogu, pozivnici i web stranicama Salona. Predani prijavni materijali mogu se preuzeti u Tajništvu HDLU u roku od 30 dana nakon otvaranja Salona. Nakon tog roka više ne odgovaramo za pristigle materijale. HDLU ne preuzima obvezu vraćanja predanih materijala poštom. HDLU ne preuzima obvezu produkcije i opreme umjetničkih djela. HDLU ne preuzima obvezu i trošak dostave i povrata umjetničkih djela.
Salon mladih održat će se od 12. 6. – 3. 7. 2010. godine. Radove će ocjenjivati međunarodni žiri. Neprihvaćeni radovi biti će zajedno sa svim podacima o autoru predstavljeni u digitalnom formatu na kompjutorskoj stranici u izložbenom prostoru.
Prijave moraju biti dostavljene zaključno do 25.4.2010. godine na adresu HDLU, Trg žrtava fašizma bb, 10000 Zagreb. Naknadno prispjele prijave i nepotpune prijave neće se razmatrati.
kontakt: Ivana Gabrić, pm@hdlu.hr
—————
30. SALON MLADIH
DOM HDLU (svi izložbeni prostori)
12. lipnja – 3. srpnja 2010.
Tema: Tržište
30. salon mladih izbjeći će format tipične reprezentativne izložbe uvjetovane kustoskim konceptom. Umjesto toga želja Inicijalnog i Organizacijskog odbora te Upravnog odbora HDLU je da Salon mladih nakon Zagrebačkog salona posluži kao platforma za istraživanje, diskusiju i provjeru statusa tržišta umjetnina kao primarnog strukturnog problema korpusa nacionalne vizualne umjetnosti sa specifičnim naglaskom na probleme uključivanja mladih umjetnika u tržišne strukture, te njihovu sve veću zastupljenost u portfeljima inozemnih galerija. Salon će kompleksnom prodajnom izložbom koja će obuhvatiti sve vidove suvremene umjetničke produkcije mladih autora u nacionalnom obimu, potaknuti dijalog o ključnim problemima tržišta (crno tržište, autorska prava, sudjelovanje na međunarodnom tržištu umjetnina, odnos postojećih privatnih galerija i umjetnika, iskustva uspješnih tranzicijskih zemalja, iskustva razvijenog tržišta, inicijative podrške tržišnom proboju mladih umjetnika i slično), pružiti funkcionalni model legalne prodaje umjetnina te predočiti mogućnost sekcije mladih i dolazećih autora kao zasebne sekcije zagrebačkog sajma umjetnina. Popratni programi uključuju javne tribine, ekspertne skupine i predavanja o tržišnim modelima u tranzicijskim zemljama i na razvijenom internacionalnom tržištu.
Salon mladih obraditi će temu u slijedu između 45. zagrebačkog salona i Recentne izložbe. Manifestacije se pretapaju jedna u drugu razvijajući opću problematiku na specifičnu problematiku područja manifestacije. Svaka manifestacija zadržava svoj distinktni profil i budžet.
Metoda:
– javni natječaj: po raspisu javnog natječaja sa preciznim propozicijama izlagače bira ekspertni žiri u sastavu: Marc Straus, Lidia Straus, Mislav Ante Omazić, doc.dr.sc., profesor na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i te suvlasnik Galerije BOP; Ivica Malčić, akademski slikar i Marta Kiš, povjesničarka umjetnosti.
Članovi žirija su birani po generacijskoj blizini i/ili pripadnosti mladoj generaciji, odnosno specifičnim usmjerenjem prema kolekcioniranju/predstavljanju mlade generacije umjetnika.
– odbijeni umjetnici/radovi moći će se razgledati u digitalnom formatu na računalu u izložbenom prostoru te također kupiti
– suradnja s privatnim galerijskim sektorom
– agresivna marketinška kampanja u tisku, elektronskim i digitalnim medijima (nacionalno i internacionalno) u svrhu animacije publike i javnog mijenja s težištem na poticanje problematskih foruma i tema unutar formata postojećih emisija i rubrika za kulturu
– rad s grupama kupaca: najširom javnosti, mladim managerskim segmentom, domaćim i stranim kolekcionarima (ciljane obavijesti), korporativnim kolekcionarima, korporativnim inicijativama namijenjenim mladim umjetnicima, diplomatskim sektorom….
– fenomenološki i stručni diskurs (predavaonica HDLU): ciklus tematskih predavanja, prezentacija, panel i ekspertnih diskusija….na specifičnu problematiku mladih umjetnika
– anketno istraživanje tržišta s reakcijama posjetitelja i sudionika fokusiran na specifičnu problematiku mladih umjetnika. Elaboracija Andreja Kulunčić
Publikacija:
– uvodni katalog po uzoru na kataloge sajmova umjetnina (uvodne riječi organizatora s objašnjenjem koncepta, CV s izjavom svakog umjetnika, reprodukcija u boji). Format A5, cca 180 stranica
– završni katalog koji će obuhvatiti iskustva svih manifestacija uz izbor najzanimljivijih prezentacija/predavanja te objavu anketnih rezultata
Ciljevi:
– osvijestiti problem pozicije mladih umjetnika na postojećem tržišta umjetnina u Hrvatskoj
– doprinijeti legalizaciji tržišta umjetnina u Hrvatskoj na uštrb razgranatog i petrificiranog tržišta u sivoj zoni ekonomije
– doprinijeti uključivanju naših mladih umjetnika na međunarodno tržište
– aktivacija i popularizacija domaćeg kolekcionarstva prema produkciji mladih umjetnika
– omogućivanje sumarnog pregleda domaće produkcije mladih umjetnika inozemnom kolekcionarskom tijelu zainteresiranom za produkciju tzv. young and upcoming
– inicirati segment namijenjen mladim umjetnicima unutar inicijative za funkcionalni sajam umjetnina u Zagrebu
Koordinacija:
– stručni tim HDLU
————————————————————————————
Molimo Vas da prijavnicu ispunite i na hrvatskom i engleskom jeziku
prijavnica_salon-mladih1